Laatste informatie rondom het Coronavirus

Update: 27 november, 10:00 uur


Callinghe doet haar uiterste best om deze pagina zo actueel en accuraat mogelijk te houden.

 

Graag helpen wij u bij het maken van een boeking voor een verblijf in 2021 en/of in 2022. Wij zijn telefonisch bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)224-58 34 52. Tevens doen wij ons best alle vragen op korte termijn via e-mail te beantwoorden. Wij willen u vragen om eerst onderstaande informatie omtrent het coronavirus in Noord-Holland door te lezen. Heeft u hierna nog vragen? Wij willen u vragen om uw vraag per e-mail aan ons te stellen via verhuur@callinghe.nl

Belangrijkste maatregelen en meestgestelde vragen rondom het coronavirus

1. Ik wil graag contact opnemen met Callinghe Verhuur, is Callinghe zoals gewoonlijk bereikbaar?

Wij zijn op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)224-58 34 52. Tevens zijn wij op werkdagen per e-mail bereikbaar op verhuur@callinghe.nl. Het kantoor van Callinghe aan het Dorpsplein in Callantsoog is van maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 17:30 uur geopend. De contactpunten in ons kantoor worden regelmatig gedesinfecteerd. 

2. Ik wil graag een boeking maken voor een verblijf in 2021 en/of 2022. Heb ik de mogelijkheid tot kosteloos annuleren, indien er reisbeperkingen gelden als gevolg van het coronavirus?

Een verblijf in een uw eigen bungalow of vakantiehuis in Callantsoog en omgeving is onder de huidige omstandigheden een relatief veilig manier om er tussenuit te zijn. U kunt met eigen vervoer komen en beschikt over een eigen woning en deelt geen ruimtes met andere gasten. In Callantsoog en omgeving kunt u nog op vakantie. U kunt wandelen op het strand en door de omliggende natuurgebieden.

Wij vragen u om onze betalingstermijnen aan te houden. Indien de betalingstermijn(en) niet worden aangehouden, zijn wij genoodzaakt uw boeking te annuleren. 

  • Beperkingen gesteld door de Nederlandse regering, zoals gesloten voorzieningen, een maximaal aantal personen in een woning, een verplichte coronatest en/of een verplichte quarantaineperiode, geven géén mogelijkheid tot gratis annuleren.

Tevens verwijzen wij u graag naar onze algemene voorwaarden.

3. Wat is de verwachting voor 2022?

Wij zijn hoopvol en zien uit naar een heerlijk nieuw seizoen, waarin u van harte welkom bent voor een verblijf aan de kust van Callantsoog, Sint Maartenszee, Groote Keeten, Julianadorp aan Zee en De Koog (Texel). Callinghe en de omliggende ondernemers in Callantsoog en omgeving werken er hard aan zodat u ook in 2022 weer heerlijk kunt genieten van uw verblijf aan de kust. 

4. Wat zijn mijn voordelen als ik kies voor Callinghe Verhuur?

Bent u op zoek naar de perfecte locatie voor uw vakantie? De locatie van onze accommodaties wordt gemiddeld beoordeeld met maar liefst een 9. En wist u dat Callinghe gemiddeld een 8,2 scoort voor de schoonmaak van haar vakantieverblijven? Daarnaast kunnen wij met trots meedelen dat de klantvriendelijkheid van het Callinghe team gemiddeld wordt beoordeeld met een 8,9! 

Gemiddelde score uit het totaal van 490 beoordelingen.

5. Een verblijf in een vakantiewoning via Callinghe is ‘corona-proof’. Wat betekent dit?

De veiligheid en de gezondheid van onze gasten en medewerkers staan voor Callinghe Verhuur voorop. Callinghe houdt de richtlijnen van de Nederlandse overheid en het RIVM nauwlettend in de gaten. Tijdens uw verblijf beschikt u over een privéwoning of -appartement waar grote groepen mensen zijn uitgesloten. Daarnaast beschikken al onze accommodaties over eigen sanitair. U kunt hier dus verblijven zoals u thuis ook zou doen, met inachtneming van de maatregelen.

Het schoonmaakteam van Callinghe volgt de richtlijnen van het RIVM, zo worden tijdens de schoonmaakwerkzaamheden contactpunten extra gereinigd met desinfecterende middelen. Wij zijn ontzettend trots op ons schoonmaakteam. Callinghe scoort gemiddeld een 8,2 voor de schoonmaak van haar vakantieverblijven (gemiddelde score uit het totaal van 267 beoordelingen). 

Omdat veel van de betreffende vakantieparken in Callantsoog, Groote Keeten, Julianadorp aan Zee, Sint Maartenszee en De Koog ingericht zijn op de omgeving, de kust en de natuur, beschikken deze parken standaard over minimale faciliteiten. U ervaart op deze vakantieparken over het algemeen minder ‘contactmomenten’ met andere gasten van het vakantiepark. Een verblijf op één van deze parken is vooral in de huidige onzekere tijden een ideale uitkomst.

6. Wat is de huidige situatie rondom het coronavirus in Nederland en specifiek in Noord-Holland?

Wij hebben begrip voor het feit dat er nog steeds onzekerheid bestaat bij toeristen.
Echter ervaren inwoners en toeristen in de kop van Noord-Holland weinig van het aantal coronabesmettingen, dankzij de rust, de ruimte en de natuur die in deze regio de boventoon voeren. Wij verwijzen u tevens graag naar de laatste cijfers met betrekking tot het coronavirus van het RIVM. Voor een overzicht van de huidige gestelde maatregelen verwijzen wij u graag naar punt 12 van onze corona-update. 

7. Ik heb een verblijf bij Callinghe geboekt. Kan ik ondanks de maatregelen mijn vakantie aan de kust door laten gaan?

Wij verwelkomen u graag in Callantsoog, Groote Keeten, Julianadorp aan Zee, Sint Maartenszee en De Koog! Alle vakantieparken waar u via Callinghe een accommodatie kunt boeken zijn geopend, zodat u kunt genieten van een verblijf aan de kust. Callinghe Verhuur houdt de richtlijnen van de Nederlandse overheid en het RIVM nauwlettend in de gaten. U bent van harte welkom en wij dragen er graag aan bij om u een heerlijke vakantie aan de kust te laten beleven.

8. Ik heb een vakantie geboekt, kan ik de sleutel van mijn vakantiewoning ophalen op het kantoor van Callinghe?

Van maandag tot en met zaterdag is er altijd een medewerker op het kantoor van Callinghe aanwezig om u de sleutel van uw geboekte vakantiewoning te overhandigen of voor dringende vragen. De overhandiging van de sleutels en de aankomstinformatie vindt 'contactloos' plaats. Tevens verzoeken wij u om slechts 1 persoon binnen uw gezin of huishouden in te laten checken. Omdat wij tijdens de coronacrisis extra tijd uittrekken voor de schoonmaakwerkzaamheden willen wij u vragen om vanaf 15.30 uur bij ons in te checken. Wij hopen op uw begrip en vragen om uw geduld op drukke aankomstdagen. Zo kunnen al onze vakantiehuizen met veel zorg en extra aandacht worden gereinigd en gedesinfecteerd.

9. Ik wens mijn verblijf te annuleren, ondanks dat mijn boeking niet voldoet aan de gestelde voorwaarden tot gratis annuleren. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Wij verwijzen u dan naar onze reguliere annuleringsvoorwaarden. Onze annuleringsvoorwaarden gelden niet voor omboekingen die uit coulance zijn gedaan. Wenst u uw omboeking te annuleringen? Wij hanteren de termijn, en het daarbij behorende annuleringspercentage, die golden op het moment dat u koos voor een omboeking.

10. Ervaart u gezondheidsklachten en kunt u om deze reden niet reizen?

U kunt ervoor kiezen om uw boeking definitief te annuleren en eventueel contact over uw geannuleerde verblijf op te nemen met uw reis- en/of annuleringsverzekering. U ontvangt van Callinghe een annuleringsfactuur, welke u kunt overleggen aan uw reis- en/of annuleringsverzekering.

11. Ik word gevraagd om te betalen voor mijn vakantie later dit jaar; moet ik dit betalen gezien de huidige situatie?

Ja, dit bedrag dient u te betalen. Wij hanteren hiervoor onze normale huurvoorwaarden, u dient zich te houden aan de oorspronkelijke overeenkomst en de daaraan gerelateerde betalingstermijnen. We begrijpen dat u zich zorgen maakt maar vooralsnog gaat uw geboekte vakantie gewoon door. De reguliere huurvoorwaarden voor het betalen blijven dus bestaan. Mocht er nog steeds een uitzonderlijke situatie bestaan dan anticiperen wij daar uiteraard op.

12. Wat zijn momenteel de belangrijkste maatregelen van de Nederlandse overheid?

Update n.a.v. persconferentie van 26 november j.l.:

Vanaf zondag 28 november geldt:

  • * Er geldt een sluitingstijd voor alle locaties en evenementen tussen 17.00 en    05.00 uur.
  •  
  • * 1,5 meter afstand is verplicht voor alle volwassen vanaf 18 jaar.
  •  
  • * Essentiele winkels zoals supermarkten en drogisterijen, blijven open tot            20.00 uur.
  •  
  • * Essentiele dienstverlening zoals de notaris of advocaat, hypotheekadviseur    en medische contactberoepen houden normale openingstijden.
  •  
  • * Amateursport (wedstrijden en trainingen) is tussen 17.00 en 05.00 uur niet      meer toegestaan. Topsporters (trainen en wedstrijden spelen) en               professionele kunst en cultuur beoefening mag wel na 17.00 uur. Zonder   publiek.
  •  
  • * 1,5 meter afstand en een mondkapje wordt verplicht op alle plaatsen waar
  •   een vaste zitplaats geldt. Zoals in de horeca, in bioscopen en theaters. Dit     heeft effect op het aantal bezoekers. Er kunnen minder mensen binnen zijn.

 

 

Update n.a.v. persconferentie van 12 november j.l. 

Vanaf 13 november geldt: 

Open van 06.00 - 18.00 uur: 

* Niet essentiele winkels zoals kledingwinkels. Niet essentiele dienstverlening zoals recreatieparken, pretparken en dierenparken, sauna's en wellness. 

Open van 06.00-20.00 uur:

* Essentiele winkels zoals supermarkten, drogisterijen en opticiens. Horeca zoals restaurtants en cafe's. 

Een vaste zitplaats is verplicht op plekken waar u een coronatoegangsbewijs moet laten zien. Dit geldt voor horeca, sport, kunst en cultuur en evenementen. 

Update n.a.v. persconferentie van 2 november j.l.: 

Vanaf 6 november geldt:

1. Draag een mondkapje in gebouwen waar een toegangsbewijs niet verplicht is. O.a. in winkels, speelplekken, musea en pretparken. een mondkapje is ook verplicht in het openbaar vervoer. 

2. Toegangsbewijs is verplicht in restaurants, cafes, binnen en buiten op terrassen. In casino's, bioscopen, musea, feesten en festivals. 

3. Houdt 1,5 meter afstand van anderen, dat is veiliger. 

 

 

 

13. Op welke manier volgt het schoonmaakteam van Callinghe de richtlijnen van het RIVM?

Wij zijn ontzettend trots op ons schoonmaakteam. Callinghe scoort gemiddeld een 8,2 voor de schoonmaak van haar vakantieverblijven (gemiddelde score uit het totaal van 267 beoordelingen). Het schoonmaakteam van Callinghe volgt de richtlijnen van het RIVM, zo worden bijvoorbeeld tijdens de schoonmaakwerkzaamheden contactpunten extra gereinigd met desinfecterende middelen. 

Didy en Ivon maken deel uit van het vaste schoonmaakteam van Callinghe. Zij delen graag hun ervaring met u: 
"Wij zijn onderdeel van het schoonmaakteam van Callinghe en zijn in ons dagelijks werk al zeer bewust met de gezondheid van onze gasten bezig. Momenteel zijn wij ons extra bewust hiervan en daarnaast zijn wij ook extra waakzaam. Voor de schoonmaak van iedere vakantiewoning en -appartement gebruiken wij nieuwe schoonmaakmaterialen en zijn wij tevens voorzien van passende en schone werkkleding en handschoenen. Daarnaast volgen wij, naast onze reguliere schoonmaakwerkzaamheden, de richtlijnen van het RIVM. In deze hechtische en onzekere tijd gunnen wij het de gasten van Callinghe om er toch tussenuit te kunnen gaan. Dit in een vakantiewoning of appartement waarin u zelf de controle heeft. Net zoals thuis, maar toch bent u er even uit."

Callinghe kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld of aansprakelijkheid aanvaarden voor de gedragingen van haar huurders ten aanzien van de door de overheid gestelde Corona-maatregelen en voor de mogelijkheid dat haar huurders blootgesteld worden aan een eventuele Coronabesmetting.