Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag of antwoord hier niet bij? Neem gerust contact met ons op.
 

Prijzen   -   Betalen   -   Wijzigen en annuleren   -   Reserveren   -   Uw vakantie   -   Bij thuiskomst

Prijzen

Wat zit er bij de prijs van mijn geboekte vakantiewoning inbegrepen?

Onder de prijs van een vakantiewoning vindt u de bijkomende kosten. Tijdens het boekingsproces staan de bijkomende kosten nogmaals vermeld. Tijdens het boekingsproces kunt u eventueel extra bijboeken: bedlinnenpakket, handlinnenpakket en kindermeubilair. Ook op uw factuur staan de bijkomende kosten vermeld.

Betaal ik toeristenbelasting?

Voor een verblijf in Nederland, buiten uw eigen gemeente, betaalt u altijd toeristenbelasting. De hoogte van de toeristenbelasting is per gemeente verschillend. Tijdens het boekingsproces en op uw factuur ziet u de hoogte van de toeristenbelasting. Bij aankomst ontvangt u geen bewijs van de betaalde toeristenbelasting, deze is niet nodig. 

Is het water- en energiegebruik inbegrepen in de prijs?

Het water- en energieverbruik is inbegrepen in de huursom. U betaalt hier geen extra kosten voor.

Wanneer ontvang ik het betaalde borgbedrag terug?

De hoogte van het borgbedrag verschilt per type woning. Na uw vertrek wordt tijdens de schoonmaak de vakantiewoning gecontroleerd. Indien alles in orde is met de vakantiewoning, storten wij de borgsom binnen 10 tot 14 dagen op het door u opgegeven IBAN-nummer terug. Mocht er na uw vertrek een mankement in de vakantiewoning worden geconstateerd, dan nemen wij hier altijd eerst contact met u over op. 

Betalen

Kan ik zonder creditcard een vakantiewoning boeken?

U dient niet in het bezit te zijn van een creditcard om een vakantiewoning bij Callinghe te boeken.

Waar vind ik de betalingsvoorwaarden en het rekeningnummer van Callinghe?

U vindt de betalingsvoorwaarden en het rekeningnummer onderaan op uw reserveringsbevestiging en op uw factuur. Het bedrag dat u dient over te maken staat hier eveneens op vermeld.

Betaal ik het directe bedrag of een aanbetaling?

De aanbetaling voor een geboekte vakantiewoning bij Callinghe bedraagt 25% van de huursom. Na het ontvangen van de definitieve reserveringsbevestiging, dient u binnen 7 dagen 25% van de huursom aan ons over te maken op vermeld bankrekeningnummer. Het restbedrag dient u uiterlijk drie weken voor uw aankomstdatum aan ons over te maken. Indien uw aankomstdatum binnen drie weken na uw reserveringsdatum valt, vervalt de aanbetaling en dient u gelijk de totale huursom over te maken.

Wijzigingen en annuleren

Kan ik mijn reservering annuleren?

Binnen 24 uur na de boekingsdatum kunt u uw boeking kosteloos schriftelijk annuleren. Dit is echter niet mogelijk indien het verblijf binnen één maand na het maken uw boekingsdatum valt. Hierna gelden de annuleringsvoorwaarden zoals deze staan vermeld in de huurvoorwaarden. De huurvoorwaarden kunt u vinden als bijlage bij uw reserveringsbevestiging of op de website.

Hoe kan ik mijn reservering en/of mijn gegevens wijzigen?

U kunt een wijziging van uw reservering en/of uw persoonsgegevens doorgeven via e-mail naar verhuur@callinghe.nl of telefonisch van maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur tot 17.30 uur: +31 (0)224-583452. Uw persoonsgegevens kunt u tevens wijzigen in uw persoonlijke 'mijn-omgeving'. Toegang tot uw persoonlijke 'mijn-omgeving' ontvangt u samen met uw boekingsbevestiging per e-mail. 

Kan ik mijn verblijf wijzigen of annuleren als gevolg van het Coronavirus?

Heeft u een vakantie bij Callinghe Verhuur geboekt met aankomstdatum vóór 6 april 2021? Indien dit het geval is, bieden wij u vanwege het Coronavirus de mogelijkheid om de periode van uw boeking te wijzigen. Wij hanteren voor deze mogelijkheid de volgende voorwaarden:

  • U betaalt omboekingskosten van € 27,50, zodat wij de wijziging van uw boeking kunnen verwerken.
  • De huurprijs van uw geboekte accommodatie blijft gelijk of wordt hoger. Indien de huurprijs voor de gewijzigde periode hoger uitvalt, betaalt u het verschil bij.
  • De periode van uw verblijf kan alleen worden gewijzigd naar een nieuwe periode met een aankomstdatum in 2020. Het aantal nachten en de accommodatie dienen gelijk te blijven.​​​

Heeft u een vakantie geboekt met aankomstdatum vanaf 6 april 2020? Wij verwelkomen u graag in Callantsoog, Groote Keeten, Julianadorp aan Zee, Sint Maartenszee en De Koog! Callinghe Verhuur houdt de richtlijnen van de Nederlandse overheid en het RIVM nauwlettend in de gaten. De veiligheid en de gezondheid van onze gasten en medewerkers staan voor Callinghe Verhuur voorop. U bent uiteraard van harte welkom en wij dragen er graag aan bij om u een heerlijke vakantie aan de kust te laten beleven.

Wenst u toch te annuleren vanwege de uitbraak van het Coronavirus? Wij verwijzen u dan naar onze reguliere annuleringsvoorwaarden. Voor de vergoeding van uw eventuele niet genoten vakantiedagen verwijzen wij u graag naar uw reis- en/of annuleringsverzekering. Mocht de situatie veranderen en uw vakantie vanaf 6 april 2020 in het geding komen? Dan brengen wij u hier persoonlijk over op de hoogte.

Reserveren

Hoe vind ik een beschikbare vakantiewoning?

Via onze website zoekt u gemakkelijk naar een beschikbare vakantiewoning. Hiervoor gebruikt u de zoekmachine op onze homepage.

Aan het begin van uw zoekopdracht kunt u selecteren op de bestemming, de plaats, de verblijfsduur, het aantal personen, de maand en de aankomstdag. Na het bevestigen van uw zoekopdracht kunt u vervolgens het aanbod van vakantiewoningen verder filteren middels de diverse kenmerken in de linker kolom.

Daarnaast is het mogelijk om direct uw vakantiewoning te zoeken op accommodatienaam, op bestemming of op vakantiepark. In het tekstvak aan de rechterzijde van de homepage typt u de betreffende naam, de bestemming of het vakantiepark in. Een selectie van vakantiewoningen komt naar voren. 

Kunnen jullie mij helpen bij het vinden van een passende vakantiewoning?

Via de zoekmachine op onze homepage vindt u ons actuele aanbod van vakantiewoningen. Natuurlijk helpen wij u graag bij het zoeken naar een passende vakantiewoning. Heeft u vragen of wenst u persoonlijk advies? Wij zijn van maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur tot 17.30 uur telefonisch bereikbaar op +31 (0)224-583452. Of stuur uw vraag per e-mail naar verhuur@callinghe.nl

Wat is de procedure na het maken van een online boeking?

Na het maken van een online boeking op onze website, ontvangt u direct de voorlopige reserveringsbevestiging per e-mail. Uw reserveringsaanvraag wordt door ons in behandeling genomen, waarna u zo spoedig mogelijk de definitieve reserveringsbevestiging en de factuur per e-mail krijgt toegestuurd.

Waar vind ik de huurvoorwaarden van Callinghe?

De huurvoorwaarden van Callinghe vindt u hier en in de onderste balk op onze website onder 'voorwaarden'.

Kunnen we met een groep jongeren een vakantiewoning boeken?

Het boeken van een vakantiewoning voor een groep jongeren is toegestaan. Echter dient minstens één van de aanwezige gasten tijdens uw verblijf 21 jaar of ouder te zijn.

Kan ik mijn huisdier meenemen op vakantie?

Het verschilt per vakantiewoning of u wel of niet uw huisdier mee mag nemen. Op de pagina van de betreffende vakantiewoning vindt u onder 'kenmerken' of een huisdier (in overleg) is toegestaan. De extra kosten voor het meebrengen van een huisdier bedragen € 27,50 per huisdier.

Met hoeveel personen mag ik maximaal in de vakantiewoning?

Het maximaal aantal personen verschilt per vakantiewoning. Op de pagina van de betreffende vakantiewoning vindt u onder 'kenmerken' het aantal personen en dat maximaal is toegestaan in de vakantiewoning. In overleg kunnen wij eventueel een extra kind (jonger dan 2 jaar) aan uw reservering toevoegen, mits het kind in een kinderbed slaapt.

Rekenen jullie een baby als meereizend persoon?

Op de pagina van de betreffende vakantiewoning vindt u onder 'kenmerken' het aantal personen dat maximaal is toegestaan in de vakantiewoning. Dit personenaantal is inclusief kinderen en baby's. In overleg kunnen wij eventueel een extra kind (jonger dan 2 jaar) aan uw reservering toevoegen, mits het kind in een kinderbed slaapt.

Voor een baby wordt ook toeristenbelasting gerekend. 

Uw vakantie

Waar vindt de sleutelafgifte van mijn geboekte vakantiewoning plaats?

De sleutelafgifte van uw vakantiewoning vindt plaats in het kantoor van Callinghe in Callantsoog. Vanaf 15.00 uur is het mogelijk om uw sleutel af te halen. Het kantoor van Callinghe is tot 17.30 uur geopend. Indien u na 17.30 uur in Callantsoog arriveert, kunt u de sleutel van uw vakantiewoning tot 22.00 uur ophalen in Grand Café de Foyer.

Adres Grand Café de Foyer:
Dorpsplein 21
1759 GM Callantsoog

Waar kan ik meer informatie vinden over mijn bestemming?

Lees meer over uw bestemming op onze homepagina. Hier vindt u meer informatie over de bestemmingen Callantsoog, Groote Keeten, Julianadorp aan Zee en Sint Maartenszee.

Is roken toegestaan in mijn geboekte vakantiewoning?

Roken is in geen enkele vakantiewoning van Callinghe toegestaan. Roken is enkel buiten de vakantiewoning toegestaan. Let u er alstublieft op dat u uw sigaretten deponeert in een asbak of prullenbak.

Hoe laat kan ik de sleutel van mijn vakantiewoning ophalen?

Op uw aankomstdag is het vanaf 15.00 uur mogelijk om uw sleutel op het kantoor van Callinghe af te halen.

Tot hoe laat kan ik op mijn vertrekdag in de vakantiewoning verblijven?

Op uw vertrekdag dient u vóór 10.00 uur de sleutel van uw vakantiewoning in te leveren op het kantoor van Callinghe. Indien u buiten openingstijden van ons kantoor vertrekt, dient u de sleutel van uw vakantiewoning in de brievenbus naast de ingang van ons kantoor in Callantsoog te deponeren.

Bij thuiskomst

Ik heb een eigendom laten liggen in mijn vakantiewoning, hoe kan ik dit terugkrijgen?

Indien u na uw verblijf een eigendom bent vergeten uit uw vakantiewoning, kunt u contact opnemen met Callinghe. Wij zijn van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 17.30 telefonisch bereikbaar op + 31(0)224-583452 of stuur uw vraag per e-mail naar verhuur@callinghe.nl. Indien wij uw eigendom(men) hebben gevonden, kunnen wij deze eventueel naar u verzenden. De verzendkosten verrekenen wij met het door u betaalde borgbedrag.

Waar kan ik mijn vakantie beoordelen?

Na uw verblijf ontvangt u van ons binnen enkele dagen een e-mail waarin wij u vragen naar uw ervaring en beoordeling. Uw ervaring en beoordeling kunt u in cijfers en woorden uitdrukken, dit duurt slechts enkele minuten. Wij hopen uw beoordeling te mogen ontvangen. Twee weken na uw vertrek ontvangt u, indien u deze nog niet heeft ingevuld, een herinnering voor het geven van uw beoordeling.